FREDAG.

2011-07-15 klockan 21:24:37, i rebecca
KVÄLLEN TILL ÄRA lagade jag en grym (om jag får säga det själv, hehe) tomatsås, med kyckling och succini. Så stolt är jag, att jag lyckats åstakomma något ätbart, alldeles själv! Tänkte ni skulle få receptet också :) xx

TOMATSÅS. (ca 4 port)

7 tomater
2 vitlöksklyftor
½ msk socker (ca)
1 stjärnanis
1 knivsegg vaniljpulver (inte socker)
salt och peppar
färsk basilika
olivolja
½ succini
½ paket stekta och kryddade kycklingbitar

GÖR SÅHÄR.

1. Skölj tomatera och dela dom. Lägg dom i en varm stekpanna och krydda med salt, peppar och socker.
2. Skölj och hacka succinin.
3. Mosa tomaterna när de blivit lite mjukare, och ha i stjärnanisen och vaniljpulvret.
4. Låt stå och puttra, mosa ihop lite mer då och då, tills det blir en sås.
5. Pressa vitlöksklyftorna och ha i tillsammans med basilika och olivolja
KOKA PASTAN
6. När det är 5 min kvar tills pastan är klar, ha i succinin och kycklinen.

Aaaand we're done!

Kommentarer
Postat av: Jakob

HG! Det är ju fantastiskt, jag är i chocktillstånd ;)

2011-07-16 @ 12:05:04
URL: http://jakobsvensson.se
Postat av: rebecca

SV.Always the tone of surprise ;)

2011-07-18 @ 23:32:06
URL: http://silentnoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback